Chiva-Som Pool Beach View

タイ、ホアヒンに位置するウェルネスのパイオニア的デスティネーション、チバソム・インターナショナル・ヘルス・リゾートは、今回コーポレート・ソーシャル・リスポンシビリティ(CSR – 企業の社会的責任)において高い評価を受け、

“The Green Era Award for Sustainability”

The Green Era Award for Sustainability

 

(Otherways Association Management & Consulting Awards 2016 in Rome, Italy) という栄誉ある賞を受賞しました。

環境問題へ取り組みが海外でも高く評価されております。

☆チバソムの近年の受賞歴☆

‘The World’s Best Destination Spa’ – Condé Nast Traveller magazine (UK edition) Readers’ Travel Awards 2016

‘Best International Small Hotel and Best International Spa Hotel’– International Hotel Awards 2016

‘Best Wellness Spa + Health Management resorts around the World’– Conde Nast Traveller China Reader’s Choice Awards 2016

‘Best for Medical Services’– Spafinder Wellness 365! Wellness Travel Awards 2015

‘Winner of Intel-AIM Corporate Responsibility Award’– Asian Forum on Corporate Social Responsibility 2015

‘1st Place Sustainable Development in Tourism for Urban Accommodation’– Skål International Awards 2015

‘1st Place Green Spa’– Thailand Spa & Well-being Awards 2015

‘Highly Recommended in Hua Hin’ The World Hotel Awards 2015

‘Top 3 Overseas Health & Wellness Property’for 7 consecutive years and ‘Top 10 Best Overseas Resort’Luxury Travel Magazine 2015 Gold List

‘Best Destination Spa’– Conde Nast Traveller Spa Awards 2015

Dry Skin Brushing

a

ベルモンド・リミテッドは、マーケティング&ブランド担当シニア・ヴァイスプレジデントに、アーノルド・シャンプノアを任命しました。
シャンプノアは 、ラグジュアリーブランドにおけるブランディング、マーケティング、広報の分野で20年余りの経験があり、前職はスターウッ
ド・ホテルズ&リゾーツにて2011年以来アジアパシフィック地区のブランド・ディレクター兼ヴァイスプレジデントを務めていました。また、彼は2009年よりシンガポールベースで、ビオテルム、ラルフ・ローレン、ジョルジョ・アルマーニ、サンローランなど様々なブランドの、ASEAN担当ブランド・ダイレクターとしての経験も持っています。それ以前は、ロンドンのカルティエ、ロレアル旅行部門(パリ)のマーケティング・ディレクターの経験も経ています。

アジア地区より8年ぶりにヨーロッパに戻るシャンプノアは、「ベルモンドのすばらしいホテル、列車、クルーズ、サファリのポートフォリオと仕事ができることを心から光栄に思います。また、世界で一番好きな街、ロンドンに再び住めることも嬉しく思います。ベルモンドの歴史上重要な時期にベルモンドの一員として、ブランド力の向上図り世界的な認知度アップに貢献できることへの興奮を隠すことはできません。」とコメントしています。

シャンプノアはフランス国籍で、HDHEC経営大学院でラグジュアリー・マーケティング&コミュニケーションの学位を取得。アート、デザイン、美食を愛し、趣味はトレッキングとドライブです。